Pozycjonowanie ecommerce – czyli co zrobić, aby sklep przynosił zyski

Pozycjonowanie ecommerce (jakościowe usługi doradcze) to praktyka polegająca na uczynieniu sklepu internetowego bardziej widocznym w wyszukiwarkach, zwiększając tym samym ruch i sprzedaż. Nie jest tajemnicą, że wyższa pozycja w stronach wyników wyszukiwania przekłada się na większą liczbę kliknięć i konwersji. Pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania przyciągają 62% całego ruchu w sieci. SEO dla stron eCommerce może być skomplikowane, ponieważ istnieje wiele czynników, które musisz wziąć pod uwagę, takich jak tytuły i opisy produktów, metatagi, link building itd. Jednakże, jeśli zostanie to zrobione poprawnie, spowoduje to zwiększenie widoczności Twojego sklepu, co z kolei doprowadzi do zwiększenia ruchu na stronie i ostatecznie sprzedaży.

Pozycjonowanie ecommerce: najważniejsze czynniki wpływające na pozycję

Skuteczna strategia SEO dla e-commerce jest kluczem do kierowania organicznego ruchu do Twojego sklepu internetowego. Optymalizując witrynę pod kątem wyszukiwarek, możesz zwiększyć swoją widoczność w SERP-ach i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do swoich produktów lub usług. Istnieje kilka cech, które składają się na skuteczną strategię SEO dla handlu elektronicznego.

Badanie słów kluczowych

Aby uzyskać wyższą pozycję dla odpowiednich słów kluczowych, musisz najpierw określić, które z nich będą najbardziej korzystne dla Twojego biznesu. Wymaga to przeprowadzenia szeroko zakrojonych badań przy użyciu narzędzi takich jak planer słów kluczowych Google Ads i innych platform np. Semrush czy Ahrefs. Po zidentyfikowaniu kilku słów kluczowych o wysokiej wartości, możesz zacząć umieszczać je w różnych miejscach witryny, w tym na stronach produktów, stronach kategorii, we wpisach na blogu itp.

Zoptymalizowane znaczniki tytułu i opisy meta

Znaczniki tytułu i opisy meta są kluczowymi elementami strony, które pomagają przekazać wyszukiwarkom informacje na temat każdej strony w witrynie. Pamiętaj, aby umieścić w nich docelowe słowa kluczowe, aby nie tylko poprawić współczynnik klikalności w SERP, ale także zwiększyć szanse na zdobycie wyższych pozycji w rankingu.

Wysokiej jakości treść

Treść odgrywa ważną rolę w przyciąganiu odwiedzających z wyszukiwarek, a także w przekształcaniu ich w płacących klientów, gdy już znajdą się na naszej stronie internetowej. Przyciągające opisy produktów, artykuły na blogu, pomocne poradniki itp. mogą przynieść lepszy zwrot z inwestycji z perspektywy SEO. Wszystkie tego typu treści muszą zawierać frazy docelowe w sposób naturalny, nie sprawiając wrażenia zbyt “sprzedażowych” lub promocyjnych.